Rad od kuće uz primjenu cloud tehnologije

Pandemija korona virusa (COVID-19) ušla je sve pore našeg društva pa tako i u poslovanje. Tvrtke diljem svijeta poduzimaju različite mjere kako bi zaštitile zdravlje svojih zaposlenika i više nego ikad potiču rad na daljinu odnosno mogućnost da zaposlenici svoje radne zadatke obavljaju od kuće. Upravo je mogućnost takvog načina rada dovela do povećane potražnje za tehnologijom i alatima koji omogućavaju neometano obavljanje redovnih aktivnosti bez obzira na to gdje se nalazili i potrebe za fizičkom prisutnošću.
 


 
U nastavku saznajte kako se pripremiti za rad od kuće te koje nam sve prednosti nudi cloud tehnologija u svakodnevnom radu, ali i poslovanju. 
 
 

Kako se pripremiti za rad od kuće?


Uvođenje rada od kuće puno je lakše kad tvrtka većinu procesa već ima digitalizirano te teži takvom načinu poslovanja. Naravno, osim alata koji omogućavaju i podržavaju mogućnost rada na daljinu, potrebno je definirati i određene smjernice kako bi cijeli proces bio što učinkovitiji i uspješniji te kako bi svi zaposlenici razumjeli što se od njih traži i očekuje.



Odgovarajuća tehnologija i alati – podrazumijeva osnovna sredstva za rad, poput računala, e-maila, komunikacijskih alata te pristup internim mrežama i dokumentima koji su zaposlenicima potrebni za rad.

Komunikacija - s obzirom na to da u slučaju rada od kuće nema fizičkog kontakta između zaposlenika i klijenata, važno je osigurati komunikacijske alate poput Skypea, Microsoft Teamsa, Slacka i drugih koji olakšavaju svakodnevnu komunikaciju i razmjenu informacija. Udaljeni rad može utjecati na timski duh te se zaposlenici ponekad mogu osjećati izolirano, stoga je važno redovno održavanje kontakata putem dostupnih alata.

Jasna očekivanja – važno je postaviti jasne ciljeve i očekivanja. Rad od kuće sa sobom donosi određene izazove te neke dosadašnje prakse poput mikro vodstva nisu primjenjive. U takvoj situaciji svaki zaposlenik mora imati mogućnost jasno komunicirati svoj napredak i uspjeh.

Povjerenje u zaposlenike – povjerenje u zaposlenike jedan je od ključnih elemenata u slučaju rada od kuće i ne može se definirati nikakvim dokumentom, odlukom ili pravilnikom. Kako bi poslovanje neometano funkcioniralo, poslodavci moraju imati povjerenje u svoje zaposlenike da će obaviti svoje radne zadatke čak i kad nisu fizički prisutni u uredu.
                    
  

Koje prednosti nudi cloud tehnologija u radu i poslovanju?


Zadnjih nekoliko godina uloga tehnologije na radnom se mjestu drastično promijenila. Upravo je cloud tehnologija promijenila način poslovanja mnogih tvrtki, pružajući tako veću fleksibilnost, skalabilnost i dostupnost podataka. Razvoj cloud tehnologije najviše je promijenio način na koji tvrtke pristupaju podacima, arhiviraju ih i organiziraju. Glavna je prednost centralizacija podataka i dostupnost istima s bilo koje lokacije uz uvjet postojanja internetske veze.

Trenutne izvanredne okolnosti na neki su način primorale mnoge tvrtke da u kratkom roku reorganiziraju svoje poslovanje i prihvate blagodati moderne tehnologije i sve što im ona omogućava. Današnji moderni alati za poslovanje i komunikaciju omogućavaju zaposlenicima, ali i njihovim klijentima, obavljanje radnih zadatka na istoj razini kao što bi to radili i iz ureda.


Online evidencija radnog vremena 


Evidenciju radnog vremena brže je i preciznije voditi online. MojInfo je aplikacija koja omogućava radnicima i poslodavcima praćenje prisutnosti i odsutnosti online. Izvrstan je alat za poslodavce koji omogućavaju djelatnicima rad od kuće. Putem aplikacije moguće je izvršiti prijavu početka radnog dana, evidentirati pauze, zatražiti godišnji te odjaviti radni dan. Postupak je vrlo jednostavan - zaposlenicima se dodjeljuje korisničko ime i inicijalna lozinka (koju kasnije mogu promijeniti). Prijavom se otvara sučelje s opcijama evidentiranja radnog dana, prisutnosti i odsutnosti. Zbog jednostavnosti, aplikaciju je vrlo lako implementirati u poslovne procese, a menadžmentu se pojednostavljuje odobravanje godišnjih odmora i praćenje odsustva radnika.