Prilikom definiranja pojedinačnih akcija i popusta potrebno je pažljivo i precizno postaviti željene ciljeve jer je sustav otvoren i nudi brojne mogućnosti. U nastavku je nekoliko načina na koje možete uključiti klijente u sustav pogodnosti, unutar istih postoje različite kombinacije, ograničenja i specifičnosti.
Popust na računu kada vrijednost računa dosegne određenu vrijednost
Postotak popusta na iznos računa
Primjer gdje dobivamo 10% popusta na računu kada je iznos računa veći od 50 €.
Vrijednosni popust na iznos računa
Slična varijanta prethodnoj, s tim što se umjesto postotka popusta od iznosa računa odbija određeni iznos popusta. Primjer gdje se pri kupnji iznad 100 € od iznosa uplate oduzima 15 €.
Popusti na sve artikle osim izuzetaka
Primjer gdje na određeni dan i/ili u određeno vrijeme nudimo 15% popusta na sve artikle, osim na određene grupe (npr. novine, cigarete,...).
Prilikom kupnje npr. 3 artikla određene skupine, treći, najjeftiniji gratis
To bi značilo da kada imamo 3 artikla određene grupe, jedan (najjeftiniji) bi bio gratis. Ako ste željeli dati treći artikl 50% popusta umjesto 100%, možete promijeniti željeni postotak itd.
3 za 2
Sličan primjer prethodnom, s tim da ako kupimo 2 ista artikla, treći dobivamo gratis.
Popusti za određene kupce određenim danima i određenim satima u danu
Ovo bi bio tipičan primjer akcija "popust za umirovljenike", "studentski popust"... Definiramo grupu kupaca, na odabrane kupce upisujemo određenu šifru grupe, što može značiti umirovljenike. Dodatna postavka je da se ovaj popust primjenjuje npr. samo utorkom od 9:00 - 21:00.
Popust na temelju cjenika
Za izračun popusta može se koristiti određeni akcijski cjenik artikala.
»Happy hour«
Primjer brze i jednostavne "happy hour" prodajne kampanje. Odnosno, kada želimo prodavati u određenim satima u danu ili danima u tjednu, mjesecu... po određenim cijenama ili s određenim popustima (napomena: koristi se naziv "happy hour", barem u engleskom govornom području svijeta, za prodaju alkoholnih pića u ugostiteljskim objektima i kao takva možda nije u potpunosti prikladna za takve akcije).
Artikl kao poklon uz kupnju
Promotivna prodaja, kada poklanjamo određeni artikl ili možemo ga prodati po simboličnoj cijeni od 0,01€.
Kuponi za popust
Uz „Kupone za pogodnosti“ odobravamo popuste pri prodaji robe na način da kupac ostvaruje popuste samo uz predaju odgovarajućeg kupona. Najbolje je da kuponi imaju otisnut bar kod koji se prilikom prodaje skenira odgovarajućim čitačima.
Kupone je moguće objaviti u novinama, reklamnim letcima, poslati kupcima poštom i sl.
Kodovi kupona mogu biti:
- Univerzalno - jedan kod se tiska u više primjeraka, svi kupci dobivaju jedan kod,
- Individualno - svaki kupac može dobiti svoj jedinstveni kod.
Kartice pogodnosti
Riječ je o sustavu popusta kada se skupljaju na kartica pogodnosti. Mogu to biti prave kartice s otisnutim barkodom, mogu biti samo naljepnice s barkodom... Kartice su individualne, odnosno svaki kupac ima svoju.
Ukoliko koristimo ovaj sustav, tada se ostvareni popusti ne obračunavaju odmah na računu, već se vrijednosti popusta pribrajaju vrijednosti na kartici. Ove vrijednosti se zatim mogu koristiti prilikom plaćanja računa.
Skupljanje bodova (vrijednost popusta) na kartici pogodnosti pri kupnji
Primjer gdje nudimo određeni postotak popusta za određene artikle, pod uvjetom da kupac predoči karticu.
Darovne kartice
Poklon kartice predstavljaju razmjenu "novac za novac". Slično kao i kod poklon bonova, porezna obveza ne nastaje kada kupac uplati iznos na darovnu karticu, već tek nakon što njome kupi robu. Funkcija i namjena poklon kartica također je slična poklon bonu, razlika je u tome što kod poklon kartica iznosi plaćanja i plaćanja računa nisu ograničeni na unaprijed određenu vrijednost. Dakle, plaćanja na poklon kartice su proizvoljna, a plaćanja ovim karticama su do iznosa na kartici i ne zaokružuju se.